Herhaalrecepten 24 uur te bestellen

Medicijnen die u langdurig in een vaste dosering gebruikt, kunt u op veel manieren aanvragen. Hieronder leest u op welke verschillende manieren dat kan.

via onze receptenlijn (via keuzemenu telefoon)

Via onze receptenlijn kunt u medicijnen bestellen die u doorlopend gebruikt. Bel het nummer van de huisarts en kies via het keuzemenu de receptenlijn. U kunt een bandje inspreken. Noem uw naam, geboortedatum, de gewenste medicijnen en hoeveel u er nodig heeft. Twee dagen later liggen de medicijnen klaar bij uw apotheek. De lijn is 7 dagen per week, 24 uur per dag te bereiken.

via uw apotheek (e-mail)

Het is ook mogelijk een e-mail naar uw apotheek te sturen voor herhalingsmedicatie. Vraag uw apotheek hoe dat werkt. Ga hier naar de websites van de apotheken in Zeist. [link]

via het patiëntportaal

Patiënten die het patiëntportaal gebruiken, zijn er enthousiast over. U ziet na het inloggen een overzicht van de medicatie u volgens ons systeem gebruikt of in het laatste jaar gebruikt heeft. Daarin kunt u aanvinken welke medicatie u wilt bestellen. Ga hier naar patiëntportaal.

 

Nieuwe recepten bestellen

Wilt u medicijnen bestellen die niet eerder door de huisarts zijn voorgeschreven? Bel dan graag de gewone telefoonlijn, zodat overleg mogelijk is.

Via welke route de medicatieaanvraag ook binnenkomt bij de huisartsenpraktijk; de laatste stap is altijd dat de huisarts het recept (elektronisch) ondertekent. Het is immers belangrijk dat de huisarts weet welke medicijnen de patiënten bestellen.

Vragen over het herhaalrecept?

Mocht u  vragen hebben over het herhaalrecept,  dan belt de assistente of de huisarts u hierover op. Liggen uw medicijnen ondanks uw aanvraag niet klaar bij de apotheek, dan kan het zijn dat wij aanvullende vragen hadden en u niet konden bereiken. Neemt u dan alstublieft telefonisch contact met ons op, of vraag de apotheek dat te doen als u daar aan de balie staat.