Spreekuur artsen

Triage

Als u belt voor een afspraak, dan zal de assistente vragen naar de reden van uw telefoontje. De assistente is daarvoor opgeleid. Ze vraagt door om zo goed mogelijk een inschatting te kunnen maken wat de aard is van uw klacht en of er misschien sprake is van spoed. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Als u een afspraak maakt, krijgt u altijd een afspraak voor één onderwerp.  

De plekken op het spreekuur zijn snel vol. Deze willen we tussen zo veel mogelijk patiënten verdelen. Dit betekent, dat alle praktijken - alle artsen en assistentes - u vragen om één klacht per consult te bespreken. Hierop zijn geen uitzonderingen mogelijk. 

Soms duurt uw consult 5 minuten en soms zelfs meer dan 15 minuten.

Afhankelijk hoe veel tijd het kost op die ene vraag goed antwoord te geven. Wij rekenen met een gemiddelde consultduur van ongeveer 10 minuten (plus 5 minuten administratie). Daarom is er ook geen tijd voor een tweede vraag is, als we snel klaar zijn. 

U heeft maar een kleine vraag: 

Soms vinden mensen het niet de moeite waard voor een kleine vraag helemaal een afspraak bij de huisarts te maken. Dat begrijpen we. Daarvoor hebben we de e-consulten ingericht. Die zijn uitstekend geschikt als u nog even wat wil vertellen over een eerder vraagstuk. Of als u alleen iets kleins wil vragen. 

Op "moet ik naar de dokter.nl" kunt u nakijken of u voor uw klacht een huisartsbezoek nodig heeft. En als u niet handig met internet bent, kan u ook uw vraag telefonisch aan de assistente stellen.